Hoe werkt het?

Nieuw!: 3 maanden intensieve begeleiding

Nieuw bij Lisa Roos Gewichtscoach: Online begeleiding!
In drie maanden tijd onder intensieve begeleiding je doelen bereiken? Dat kan nu! Met de online begeleiding kun je elke dag je vragen stellen via whatsapp of e-mail. Één keer per week stuur je jouw gewicht, centimeters en progressie foto door. Ook bespreken we gelijk je doelen voor aankomende week en kijken we hoe je bv met sociale gelegenheden kom kunt gaan.

We beginnen natuurlijk met een uitgebreid intake gesprek. Dit kan plaats vinden in mijn praktijk of via skype. Hierin bespreken we jouw huidige voedingspatroon, wat je graag zou willen blijven eten, hoeveel je beweegt en welke doelen jij hebt voor de aankomende 3 maanden. Op basis van deze gegevens bereken ik jouw stofwisseling. Deze gaan we in week 1 testen.

In week 4, 8 en 12 vind er een consult plaats. Dit kan online zijn (skype/videocall) of in mijn praktijk. Hier evalueren we en stellen we weer duidelijke doelen op om je motivatie hoog te houden!

Deel 1: week 1

In week 1 gaan we testen wat jouw stofwisseling is. Dit houd in dat we gaan testen bij welk aantal kcal jij niet afvalt, maar ook niet aankomt. Dit getal is jouw stofwisseling. Voeding en beweging hebben hier veel invloed op dus is het heel belangrijk dat jij je aan het afgesproken schema houd.

Deel 2: week 2 en 3

Na samen een dagmenu te hebben gemaakt gaan we aan de slag met week 2 en 3. Hierin gaan we het aantal kcal een klein beetje verlagen. We laten je lichaam wennen aan het creëren van een tekort.

Deel 3: week 4, 5, 6, 7, 8 , 9, 10

In dit deel hou jij je aan het aantal kcal dat een tekort creëert en dus zorgt dat je gaat afvallen. We maken samen 2 dagmenu's met producten die jij lekker vind zodat je kunt variëren. Verder mag je inprinciepe alles blijven eten wat je wil. Met de App: My fitnesspall kun je het aantal kcal opzoeken en het vervangen voor iets uit het dagmenu. In week 4 en 8 vind er een (online) consult plaats om je voortgang en doelen te bespreken.

 

Deel 4: week 11, 12

Als je jouw doelen al hebt behaald kunnen we in dit deel weer de kcal weer gaan opschroeven. Heb je je doelen nog niet behaald? dan blijven we op het zelfde aantal kcal zitten en kijken we of er nog iets veranderd moet worden.

Deel 5: 

Na de 12 weken volgt het laatste (online) consult. Hier maken we samen een plan over hoe je deze lifestyle kunt blijven volhouden :)! Mocht je nog meer behoefte hebben aan begeleiding of aan begeleiding zonder het tellen van kcal kun je altijd een extra consult aanschaffen.

In het kort:

  • Uitgebreid intakegesprek
  • elke dag de mogelijkheid om contact te hebben met mij
  • elke week doelen kortsluiten én evalueren
  • elke week wegen, meten en progressie foto sturen
  • 3 (online) consulten
  • Samen opgesteld lifestyle plan om het gemaakte resultaat te behouden

Reguliere begeleiding in mijn praktijk of online (via skype/videocall)

Kennismakingsgesprek

Telefonisch of in mijn praktijk hebben we een kennismakingsgesprek. Hierbij leg ik uit hoe ik werk en wat mijn visie is zodat jij kan bepalen of dit prettig is voor jou . Dit is geheel vrijblijvend en gratis.

Intakegesprek

Een uitgebreid gesprek waarbij we beginnen met het doornemen van jouw doelen, valkuilen en vragen. Ook kunnen we doelen stellen voor lichaamsbeweging of sport. Daarna zullen we meten en wegen om je vorderingen goed bij te kunnen houden.  Ik adviseer geen poeders, repen, shakes of crashdiëten maar voeding wat jouw lichaam nodig heeft. Dit is een combinatie van lekker en puur eten; zoals Smoothies, Salades maar ook de gewone boterham met kaas. Hierbij tel je geen kcal maar leer je wat normale porties zijn voor jouw lijf.

Na het intakegesprek houd je een aantal dagen een eetdagboek bij. Hierin schrijf je alles op wat je eet en drinkt. Deze stuur je voor het eerste vervolgconsult naar mij op zodat ik jouw voeding kan analyseren.
Een intakegesprek duurt ongeveer 60 minuten.

Eerste vervolgconsult

In het eerste vervolgconsult zullen we uitgebreid jouw ingevulde eetdagboek doornemen. Hierbij kijken we naar wat nog aangepast kan worden en wat al goed gaat. Op basis van deze gegevens stellen we samen haalbare doelen die je zelf één voor één kan gaan aanpakken. Je gaat naar huis met een leuke map waarin jouw informatie en doelen staan. Ook krijg je een dagmenu mee en een variatielijst om zelf thuis aan de slag te kunnen. Dit kun je helemaal indelen hoe jij het wil!

Vervolgconsult

In de vervolgconsulten is er ruimte voor allerlei vragen over voeding, gezondheid en beweging en kijken we terug naar de knelpunten en wat goed ging. Misschien moeten doelen worden bijgesteld of zijn er nieuwe doelen bij gekomen. Ook zullen we bepaalde thema’s behandelen zoals vakanties, feestjes, etiketten lezen of bijvoorbeeld uit eten gaan. In elk consult meten en wegen we om je vorderingen bij te houden.

Een vervolgconsult duurt ongeveer 25-30 minuten. Deze kan wekelijks gehouden worden of naar eigen invulling. Om je gewoontes echt te kunnen veranderen is het aan te raden een periode van minimaal 2 maanden aan te houden.

Weegconsult

Je kunt kiezen voor een extra weegmoment wanneer je er bijvoorbeeld voor kiest om de vervolgconsulten maandelijks plaats te laten vinden maar je wel behoefte hebt aan extra weeg momenten. Hierbij meten we je middelomtrek, je gewicht, vetpercentage en word je BMI uitgerekend. Een weegconsult duurt ongeveer 10 minuten.

Voorbeelden