15 min maaltijdenDinerOntbijt/LunchRecepten

Witlofsalade vol groenten en fruit

Ik ben opgegroeid met deze witlofsalade. Maar toch vergeet ik steeds dat ik dit ook gewoon kan maken voor de lunch of als bijgerecht. Ineens schoot hij weer door mijn hoofd en besloot ik er een recept van te maken. Want als ik geen inspiratie heb voor wat ik wil eten duik ik altijd m’n website op. Dit zijn tenslotte natuurlijk allemaal recepten die makkelijk zijn en ik lekker vind, haha :P.

Met dit recept heb je in één klap meer dan de helft van je groentes binnen en je fruit. Ideaal! Ik eet er bij de lunch een broodje bij met een gekookt eitje. En als diner zou ik er witvis bij serveren met wat aardappels uit de oven.
Ik maak gelijk een dubbele portie zodat ik er de volgende dag weer mee kan lunchen. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan!

Dit heb je nodig (voor 2 personen)

  • 2 a 3 stronkjes witlof
  • kwart komkommer
  • half blikje mandarijnen op sap (let op, niet op siroop)
  • 1 kleine banaan
  • klein handje walnoten
  • 2 el honing mosterd dressing van Remia (zelf maken is nog lekkerder 😉 )
  • 1 tl dille

Zo maak je het:

Snijd de witlof door midden en haal de harde kern er uit (deze is heel bitter, da wille we nie ). Snijd de rest in dunne reepjes. Snijd de komkommer in kleine blokjes. Laat de mandarijnen goed uitlekken en voeg de helft van het blikje toe aan de salade. Snijd de banaan in plakjes, voeg toe en verkruimel een handje walnoten boven de salade. Voeg dan de dille en de dressing toe. Zo simpel is het!

 

Geniet van je vitamine bommetje! 🙂 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *